Mirall Sonor

"Creo en mí porque algun día seré todas las cosas que amo"

13.2.06

Post - Mortem


No sé si dir que és un petit homentage, perquè jo no sóc ningú per fer cap homenatge a un gran poeta. I potser aquest no és dels poemes més coneguts. O no ho sé, perquè tampoc sabria dir si sé jutjar-ho. Però és tan bonic aquest poema, que vull posar-lo aquí, per no oblidar-lo. Suposo que no serà l'únic d'Estellés que posi. Però és el primer, i és dels que més m'agraden.


POST-MORTEM

Hi ha dies, hi ha certs dies, ja veus ara,
estic morint-me de tristesa, plore,
pense en tu i et voldria al meu costat:
ara sí que seríem ben feliços.

Tot t'ho perdone, vida meua, tot,
t'ho perdone, ho oblide, res de res,
ara seria el teu amant sol·lícit,
tractaria d'entendre't, de comprendre't.

Que em note sol, que toque soledat,
que no puc més, recordre i et recorde,
recorde tot allò que no hem viscut.

Que estic morint-me, que vull viure, que
vull que tornes i prendre't una mà,
agafar-me a la vida, que m'acabe.

12 Comments:

  • At 7:04 p. m., Blogger nimue said…

    és brutal aquest poema. M'agrada molt!

     
  • At 1:45 p. m., Blogger Lost in Translation said…

    Ostres, quin poema mes maco...i quina passió, em fa bategar el cor molt depresa.
    M´encanta!

     
  • At 3:26 p. m., Blogger Iurema said…

    nimue, lost, m'alegro de que us agradi. és el que té estellés. a mi em toca fins al més endins, fins allò que no conec. i sovint diu en paraules el que jo no seria capaç.

    petonets

     
  • At 7:35 p. m., Blogger Ainalma said…

    Quin sonet més emotiu, Iurema! Gràcies per regalar-nos poesia.

     
  • At 10:25 a. m., Blogger stel said…

    m'ha encantat
    fa vibrar

    m'encantarà llegir més coses de l'estellés (no el coneixia...)

    (ah, he llegit que tornes a dibuixar: bravo bravo bravo!!!! algun dia seria genial veure alguna coseta...)
    :)
    besets,

     
  • At 12:18 p. m., Blogger Iurema said…

    ui, ainalma, de res. però les gràcies crec que li les hauríem de donar a Estellés! M'encanta :) Quan el llegeixo, sempre em ve a la memòria una frase de la cançó de Mecano dedicada a Dalí: "los genios no deben morir"

    Suposo que posaré més poemes d'ell, estel. Espero que també t'agradin, perquè per a mi són preciosos ;) i de lo de veure alguna coseta dels meus dibuixos... suposo que algun dia :) petonets

     
  • At 2:53 p. m., Anonymous Anònim said…

    És un gran poeta. I m'atreviexo a dir que també era un "solo". Em quedo amb un vers que m'ha encantat:

    "recorde tot allò que no hem viscut"

    Gràcies pel poema, guapa. Muacks

     
  • At 2:56 p. m., Blogger Iurema said…

    :) crec que no sempre era un "solo", però almenys en aquest poema ho era. potser per això l'he posat.

    per cert, encara escolto la cançó... :P

     
  • At 1:29 a. m., Blogger wakarimasen said…

    Aquest poeta no el coneixia però he de dir que aquest poema és impressionant...molt fort e intens, jo crec que l'homenatge va surtir molt bé.

    passa pel meu blog si vols ;)

     
  • At 12:14 a. m., Anonymous Anònim said…

    És una mostra preciosa de la desesperació. Aquella que fa tan de mal i que tan ha alimentat als artistes.

     
  • At 1:02 p. m., Blogger Somnius said…

    Quin greu que no sigui un català-(valencianet, perdón)-parlant per gaudir-m'en mes encara. El cas es que ho entenc tot, pero alguna cosa dins meu em diu que si fosi valencianet-parlant m'en gaudiria mes. :(

     
  • At 3:16 p. m., Anonymous Anònim said…

    Alguns detalls realment interessants que m'han written.Aided molt, just el que estava buscant: D.

     

Publica un comentari a l'entrada

<< Home